Sunday, October 14, 2012

Benji Madden interview

What do you like to do on the Gold Coast?
BM: I like Broadbeach and Surfers Paradise. I've got some friends down there, so I catch up with them. To be right by the beach where there's a ton of shops and restaurants, you're like, "Oh, thank God, we're in a place where there's like a bar to go hang out at."
When you're always travelling, you can end up in places in the middle of nowhere  - not so fun.

Where is your favourite place to travel?
BM: It's hard to choose just one. I really like Australia. I like to go where there are lots of places you can go to from there. Where you can jump on a flight for a couple of hours and be in a completely different spot. Europe is the same.

Has anything gone wrong when you've been travelling?
BM: Everything. When you're travelling you just have to expect it; lost bags more than once; cancelled flights; missed flights; lost passport. I lost my passport in the Philippines. That is not a good place to lose your your passport.

What's your philosophy for coping when things go wrong?
BM: My philosophy in life is: Don't honk your horn. If they're taking that extra second to go, I don't honk. It's the same with travelling. You know those people yelling at the airport staff? You have to chill.
You're not going enjoy your trip if you spend the whole time being stressed out. You just have to know that sometimes things are going to go wrong and sometimes they won't.

How many holidays do you get to take a year?
BM: To be honest, taking holidays has not been a tradition of mine. In the past five years I've had to start making it a point to go on a vacation.

Any in the pipeline?
BM: Actually no, that's a good reminder. I don't know but I'm definitely going to go on one at the end of the year.

Do you like to stay in places off the beaten track or big hotels?
BM: I like small boutique hotels that aren't part of big chains. One-offs. I've stayed in bed and breakfasts but those kind of places don't work that well when you're travelling with the band.

Is your house full of souvenirs from your travels?
BM: Yes I do have a lot. I've got a pair of Elvis Presley's sunglasses, a pair of Larry King's suspenders and a tambourine from Prince.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Qu'est-ce que tu aime faire sur la Gold Coast ?
J'adore Broadbeach et Surfers Paradise. J'ai quelques amis là bas, donc je leur rend visite. Être à côté de la plage où il y a une tonne de boutiques et de restaurants, tu dis "Oh merci mon Dieu, nous avons un endroit où il y a un bar où trainer". Quand tu voyage tout le temps, tu peux te retrouver dans des endroits au milieu de nul part, et c'est pas vraiment marrant.
Où se trouve ton endroit préféré quand tu voyage ?
C'est dur de n'en choisir qu'un. J'aime vraiment l'Australie. J'aime aller là où il y a plein d'endroits où tu peux venir de partout. Où tu peux sauter dans un avion et quelques heures plus tard tu peux être dans un endroit totalement différent. C'est la même chose en Europe.

Est-ce qu'il t'ai déjà arrivé quelque chose de mauvais quand tu voyageais ?
Tout. Quand tu voyage tu dois t'attendre à tout : perte de bagages plus d'une fois, des vols annulés, raté des vols, perte de passeport. J'ai perdu mon passeport aux Philippines. C'est pas le meilleur endroit pour perdre ton passeport. 
 
Combien de vacances as tu pris cette année ?
 Pour être honnête, prendre des vacances n'est pas une tradition pour moi. C'est 5 dernières années j'ai du commencer par faire le point pour aller en vacances.

Quelque chose en cours ?
Franchement non, c'est un bon souvenir. Je ne sais pas mais c'est quelque chose que je vais faire à la fin de l'année.

Est-ce que tu aimes rester à des endroits hors normes ou dans de grands hotels ?
J'aime les petits hôtels qui ont du charme que des grands hôtels. Rester au lit et prendre ton petit déjeuner mais c'est une chose qui ne fonctionne pas très bien quand tu es en tourné avec ton groupe.
 Est-ce que ta maison est remplie de osuvenirs de tes voyages ?
Oui, j'en ai beaucoup. J'ai une paire de lunettes de soleil de Elvis Presley, une paire de bretelle de Larry King et un tambourin de Prince.

No comments:

Post a Comment